17 mei 2026: Cafe den Blauwen Hoek

7.30 en daar was hij weer!De wekker om op te staan op te gaan fietsen. Sabine “ai het is aan’t regenen ,eerst is bellen met Lies van wat we gaan doen”?

Na een beraadslaging van 30s was er beslist om naar de club te rijden en we zien wel. Aangekomen aan de club en daar stonden Bart en Lies ons al op te wachten.

Tijdens het academisch kwartiertje (en geen 20 min @Tom om te zeggen dat hij niet mee fietste😂) was er besloten om de rit toch een 15 tal kilometers in te korten. Dus met 4 richting den blauwe hoek. De winst was bij vlagen stevig maar de wegkapitein had besloten “de mannen vooraan”maar het viel wel mee. Enkel de droogte daarover was wel gelogen en de moeder heeft ons achtervolgd tot in Duffel.

Na terug een 30 km en dezelfde rit ongeveer als vorige keer was het jammer genoeg weer de beurt aan Sabine om haarzelf en de fiets op de zijkant te leggen! Gelukkig met minder ergere gevolgen als vorige keer maar toch. Kwam een wagen van rechts waar wij de straat in moesten en even aan de rem en nat wegdek en poeffff. Maar niet getreurd we zijn snel kunnen verder rijden richting café.

Eens in Duffel aan de brug ging het verder richting Rumst waar Bart een ik de opmerking kregen “hé mannen de Blauwe hoek ligt toch ginder”. Maar ik vertelde hun dat er een luske bij kwam zodat we aan onze km zouden komen en dat vonden ze oké en zo kwamen we dus aan den Blauwe hoek.

Na iets warm te verorberen hebben we besloten toch maar gewoon over het kanaal naar huis te fietsen ipv over de boekt om het veiliger te houden en tijdig binnen te zijn voor de nog voorspelde regen. Maar ipv regen begon het op te klaren. Dan toch na 75 km kwamen we aan in de club waar ook de C renners zich hadden verzameld waarvan 2 dapperen toch buiten hadden gereden en sommige binnen hadden een of ander activiteit hadden uitgevoerd, allé als je drinken ook als activiteit kan beschouwen😂. We waren maar met 4 en door de attente Lies die de richtlijnen van het opbouwen van conditie beheerst als geen ander is het een zeer leuke en aangename rit geworden wat met nog meer van dat in de toekomst.


Grts en tot binnen 3 weken weken want Sabine en ik gaan de Spaanse zon opzoeken