17 mei 2026: Het fietsverhaal van 2 Kilo(m)eters en de falende zendmast van Noorderwijk.

Het is zondag 17 Mei 2026.
Ik sta op om 07.00u. en wanneer ik naar buiten kijk is het niet van; de ochtendstond heeft goud
in de mond maar veeleer van dat ik de bui zie hangen.
Het raadplegen van verschillende weerbronnen zoals de buienradar en het KMI voorspellen
weinig goeds.
Om klokslag 08.00u. gaan de communicatielijnen open tussen Jan en mezelf.
We besluiten dan maar om de geplande rit te verplaatsen naar de volgende zondag.
Aangezien (zie verslag C ploeg 10/05/2026) de selfie compleet de mist inging, waren we van plan om
deze te hernemen, met uiteraard inclusief de uitbaatster van Herberg De Heide.
Zal voor volgende zondag zijn!
Dus om 08.08u. stuur ik het bericht de ether in dat de rit niet doorgaat. Al vrij snel met de reacties van
Wies, Francis en Maurice 2 dat ook zij gaan passen.
Rond 10.30u. begeef ik me naar Rtals Move en zie aldaar dat de Jan, Francis en de Wies zich wagen aan
enkele fitnesstoestellen. Vooral de Wies met afmattende prestaties op de mat.
Na de sportieve prestaties van de heren, zetten we ons aan tafel.
Hoewel met regelmaat van de klok de naam van Silke valt, worden er ook andere gespreksonderwerpen
aangesneden.
Plots merk ik via whats app op dat den Eddy toch gaan fietsen is, en inderdaad, want rond 11.00u
arriveren zowel Eddy als de Maurice aan de club.
Ze stonden blijkbaar om 08.45u. aan de club te wachten op andere C ploegers.
M.a.w. ze hadden het bericht op de socials van 08.08u. niet ontvangen.
De niet fietsers verdedigen zich met de melding dat hoogst waarschijnlijk de zendmast ergens in
Noorderwijk niet functioneert zodat de Maurice ons bericht van 08.08u. onmogelijk kon ontvangen.
Een ding is zeker, de twee zijn dan toch maar proper naar Herberg De Heide gereden.
Vorige week zondag zaten we met 2 snoodaards en nu weeral prijs!
Beide heren schuiven mee aan tafel en niet veel later komen de eerste gefrituurde snacks
onze richting uit. Den Eddy in zijn beste doen laat ons weten dat de aangeboden snacks te danken zijn
aan hen. Met de woorden; Hadden wij niet gaan rijden dan hadden jullie ook geen snacks gehad!
Klopt helemaal en dat konden we dan ook moeilijk tegenspreken.
Iets later zien we de B ploeg arriveren met Liesje, Sabine, Dave en Bart.
Met de woorden van Piet Huysentruyt, wat hebben we geleerd vandaag:
1. Dat het KMI er behoorlijk naast zat, want zoveel regen is er nauwelijks of niet gevallen.
2. Wilt ge geen marters die uw kippenhok terroriseren, baken dan het kippenhok terrein af door er
rondom te plassen. (wijze woorden van de Maurice)
3. Volgende week staat de uitgestelde rit op de agenda richting Grobbendonk – Pulle Vorselaar en
aangezien de noorderwind passeren we (terug) Lichtaart.
Een nieuw bedevaartsoord in wording, want zowel in Scherpenheuvel als in Herberg De Heide
krijgt ook elke fietser hier een wafel. Wat moeder Maria is in Scherpenheuvel is het
Silke in Lichtaart.
Gelieve jullie voorkeur per gele briefkaart over te maken aan de C ploegers.
Fietsgroeten,
De C ploegers.