Het ging een warme dag worden, tot wel 28 graden. Dus het weer zat deze keer is echt heel goed mee.
Ondergetekende was wat te laat opgestaan, dus snel een koekje of 2 om toch iets binnen te steken en naar HRTals Move. Het was al goed van temperatuur, wel wat wind, dus terugweg ging wind op kop zijn…
Ondertussen deed de GPS wat raar, het Franse en Duitse avontuur zinderde waarschijnlijk nog wat na. Een paar resets hielp ook ni echt. Maar ok, met zijn 5’ven, Paul, Kris, Stef, Michel en ikzelf vertrokken we aan de rit. In Oevel hadden we nog afgesproken met Bonni, die had zich van uur vergist…of toch ni…het lag aan degene die de website behandeld…9u staat er daar vermeld en na de Vogezen natuurlijk een paar het startuur vergeten. Niet erg, in Oevel efkes wat wachten…een 10 min later verscheen hij, zijn eerste cartouche toch al een bekke verschoten om ons niet al te lang te laten wachten.
De rit was zelf wat heuvelachtig…niet te veel, een kleine 400HM, dacht ik, bleek achteraf toch nog een extra 200HM bij te komen. Het tempo lag ook redelijk hoog. Michel kreunde af en toe al wat, maar gaf niet toe. Zijn rit van de dag ervoor, de La Chouffe Classic, speelde nog een beetje mee. Bij sommigen waren de puisten, want sinds de Vogezen kan je het nauwelijks bergjes noemen, een kleine uitdaging…anderen hadden wat meer last van de hitte en bleef de pitstop wat te lang op zich wachten.
In Attenrode nog efkes plat van Getske, een wegonderbreking waar we toch door moesten had de voorband plat gezet. Met behulp van wat sterke armen, toch weer snel de rit kunnen verder zetten tot aan cafe ’t Klein Verzet op de hoek in Keensel – Miezegem 🙂
5 cola’s en een ice-tea…maar het werden 6 cola’s. De ice-tea waar Bonni zo om vroeg werd gewoon genegeerd, blijkbaar had de waardin ook wat last van de warmte.
Nog efkes wat foto’s van Jules Pypen en Eddy Merckx (het standbeeld) om verder de rit te vervolledigen richting HRTals Move.
Het tempo bleef hoog, met toch wel wat tegenwind en hier en daar nog een klimmetje… Afzien in deze warme omstandigheden (maar toch wel wat aangenamer dan de kou in Les Vosges). De meesten waren dan ook heel blij toen HRTals Move opnieuw in zicht kwam.
Sterke rit van iedereen!!!
Sommigen volledig door hun krachten, anderen met stevig verzuurde benen…de hersteldrankjes gingen er vlot in!