24 Mei 2025: De noodzakelijke Selfie fietstocht van de C ploegers

We zijn 50 dagen na Pasen dat betekent dat het nu Pinksteren is waarbij de Heilige Geest neerdaalde over de Kilo(m)eters en zag dat het goed was.

Om 08.45u. zijn present: Etienne, Maurice 1, Maurice 2, Eddy, Dave, Jan en Dirk.

Het weer is ronduit zalig om te vertrekken. Nu kunnen we nog wat genieten van de ochtend koelte maar dat zal straks wel niet meer het geval zijn. We verwachten een eerste hittegolf ergens in de omgeving van Lichtaart.

Ok, weg zijn we richting den Troon, Grobbendonk en Pulle. Enkele kilometers voor Pulle merken we op dat de Jan en Maurice 1 en 2 ontbreken in de groep.

We vernemen dat Maurice 2 jammer genoeg moet afhaken vanwege technische problemen. Later zien we Maurice 2 fris en proper gewassen terug op onze eindplaats.

Dus verder met ons zessen. Eenmaal uit het bos van Pulle gaat het richting de vispluk in Vorselaar.

Plots horen we onze Maurice het zij matig vloeken vanwege een leegloper. Al een geluk dat den Etienne er bij is om de Maurice bij te staan. Ging de bandenwissel vlot?

Neen, langs geen kanten. Wat een pitstop van 2,5 sec. is in de formule 1, hadden we nu toch en 20tal min. nodig. Maar we treuren niet want we weten dat we op selfietocht zijn. En dat motiveert een kilo(m)eter zowiezo. We rijden verder richting Lille en naderen Lichtaart met rasse schreden.

Jan informeert me nog hoeveel kilometer het is naar Lichtaart en kan de beste man gerust stellen met de info dat het nog 6km is.

Even tussendoor, ikzelf rij samen met Maurice 1 op kop als we een witte poes zien die een muis gevangen heeft. We laten de Nederlandse taal de vrije loop en fantaseren erop los. Poes vangt muis…….enz.

Lichtaart is coming closer!! Er wordt gedemarreerd dat het een lieve lust is. Ondanks de 40 km reeds afgelegd zit blijkbaar iedereen nog met frisse benen. Vraag is, hoe zou dat komen?

Eenmaal bij Herberg De Heide zijn we vanwege de drukte genoodzaakt om binnen te gaan zitten.

Is dit een probleem? Absoluut niet. Enige verkoeling is altijd welkom, hoewel?

Dat alle wegen naar Rome leiden dient toch herzien te worden want raar maar waar, wie zien we hier plotseling verschijnen, onze Francis.

We genieten van onze koffies, cola’s en Duvels en we vermoeden dat vanwege de drukte Silke de tijd niet gaat hebben om een selfie te nemen, want twee geleden is die jammer genoeg mislukt. Ware het niet dat de lady of the house het zelf komt voorstellen met de woorden;  Hebben jullie niet graag een foto?

Met graagte gaan we in op het aanbod en geef ik mijn smart phone aan Silke en wederom net zoals twee weken geleden posteert onze uitbaatster zich op een stoel om de selfie te nemen. 

Alle andere smart phones blijven roerloos op de tafel liggen tot er één smart phone begint te bewegen en een foto neemt van de uitbaatster op het moment dat ze een selfie neemt. 

 

Van welke geniepige deugniet was deze smart phone? Deze info blijft uiteraard binnenskamers, want we hanteren steeds het concept; 

What happens in Lichtaart stays in Lichtaart!!

Wetende dat we onze fel begeerde selfie op zak hebben is het tijd om te vertrekken richting Herentals. Iets voor Geel Larum gaan we de fietsostrade op tot aan het Haveke om rond de klok van 11.45u. te arriveren aan onze thuishaven en genieten we nog na van onze meest succesvolle selfie tocht. We zien ook Maurice 2 arriveren en trakteert ons met plezier vanwege de aanvaarding bij de club.

We plannen meteen onze volgende rit in voor komende zondag welke ons zal leiden tot aan de Paalse plas.

Besluit is dat het wederom een leuke aangename zonnige en geslaagde fietstocht was. 

Fietsgroeten,

De C ploegers