Zondagmorgen om 8.20 u opgepikt door Michel M. en welle weg richting RtalsMove.
Volgens de GPX stond er voor de A-ploeg een ritje richting Hageland op het programma met enkele kuitenbijters in het vooruitzicht.
Mijn GPX begon al te flippen voor we goed en wel vertrokken waren. Dus de rit maar afgezet en blind vertrouwd op onze reservekapitein (hallelujah). Onze vaste kapitein zat met andere coachingverplichtingen.
Om 8.30 u vertrokken we dan met negen man richting Hageland. Of toch niet…
Twee van onze vaste waarden zaten met de poepers om de molshopen te trotseren en besloten bij de B’s den held te gaan uithangen. Excuses te veel om op te noemen… Dus verder met zeven in plaats van negen.
Via het Albertkanaal reden we richting Olen. Van Olen naar Hulshout en zo via Booischot richting Aarschot. Op 42 km wachtte de eerste pittige helling van de dag: de Middelberg. 420 meter aan 9,2%, gevolgd door de Moedermeule, Waterloostraat, Meesberg Noord, Chartreuseberg, Kasteeldreef, Houwaartstraat en zo richting tussenstop in Nieuwrode, café ’t Klokhuis.
Na een korte pauze is deze locatie wel ideaal om het melkzuur uit de benen te rijden. Na 200 meter rechtsaf het Rot over. Net op dat moment kwam er een grote groep aangereden en kon de spielerei beginnen.
Boven was het even wachten op den Bonnie, die lek gereden was. Vermoedelijk door het testen van zijn nieuwe powermeter. Die mannen van de rugby hebben te veel power en rijden alles kapot.
Via Nieuwrode reden we richting Gelrode en zo naar Betekom. In Betekom voor de zoveelste keer verkeerd gereden. Dat blind vertrouwen in onze kapitein was dus goed voor één keer
Van Betekom via Begijnendijk, Heist-op-den-Berg en Herenthout terug naar de studio.
Onze twee verloren A’s zaten al gezellig op het terras en fleurden helemaal op toen ze ons afgepeigerd (alles is relatief) zagen aankomen. Blij dat ze met de B’s waren meegereden.
PS: Mannen, de volgende rit gaat nog pijnlijker zijn, met Valkenburg op de planning…
Al bij al een mooie rit in schitterend weer. 114 km gebold in net geen 3u45 en 535 hoogtemeters. Het is en blijft toch biljartvlak in ons landje.